Alla inlägg under mars 2009

Av Camilla - 23 mars 2009 18:00

Jag har blivit utmanad av  Pernol


Regler: Det här är svårare än du tror!
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!

1. Vad heter du?: Camilla

2. Ett ord på fyra bokstäver: Cool 

3. Flicknamn: Cecilia

4. Pojknamn: Carl

5. Yrke: Civil ekonom

6. Färg: Cerisé

7. Klädesplagg: cardigans

8. Mat: Cheesecake

9. Sak i badrummet: Colgate tandkräm

10. Plats/stad: Calais

11. En orsak att vara sen: Chokladbegäret blev för stort =)

12. Något man skriker: Coooolt

13. Film: Chocolat

14. Något man dricker: Choklad (varm)

15. Band: Caesars (Palace)

16. Djur: Chiuaua (golvmoppen)

17. Gatunamn: Chalmersgatan

18. Bil: Citroen

19. Sång: Come away with me


Av Camilla - 21 mars 2009 21:55

Förra torsdagen var jag på intervju på en privat förskola i Göteborg. När jag gick därifrån drygt en timma senare hade jag fått jobb.

Jag åkte direkt till förskolan jag skulle jobba på och hälsade på lite och sen var jag med på planeringsmötet på kvällen.

Hej och hå vilken dag det var.

Jag todde inte att det skulle gå så fort och det trodde inte ägarna själva heller men nu har jag ett jobb. 


Det tar lite mindre än 1 timma en väg men det går bra.

Jag började i tisdags och har varit rätt trött denna veckan. Men det är roligt och spännande. Det är fortfarande ganska nytt och vi har flera barn vi snart ska skola in.

Jag uppskattar helgen mycket mer nu. Och längtar till lördag då vi får sova länge på morgonen. Men så fort man kommit upp ur sängen och vaknat till så är det bara roligt att gå till jobbet.


Ha det bra alla där ute!!

Kram 

Av Camilla - 16 mars 2009 12:04

Det andra bidraget till Hobbyhusets cc som var i helgen:

Gulligt va??

Av Camilla - 15 mars 2009 21:08

En Lo från tågluffningsresan:

 Detta är till en tävling på Pysselpassion. En rolig skiss som jag experimenterade lite med.. det blir lite läckert när jag klippte sönder kortet på utsikten från tåget genom Alperna.

Av Camilla - 15 mars 2009 20:59

En vårig layout från vår resa till Åhus maj 2006:

 Jag har lekt med Distresser och stämplat med en stämpel från Tingtura.

På pappers bitarna har jag använt samma distresser fast en annan stämpel oxå den från Tingtura.

Sedan har jag använt Glossy accent och förhöjt swirlen och bokstäverna.

Swirlen har jag köpt hos Bumblebee, där finns det många fina olika dies!!

Av Camilla - 9 mars 2009 11:52

När jag kom hem från mässan så var jag fylld av inspiration och ville skapa något direkt!!

Jag hade inte köpt så mycket, några nya distresser och stämplar. Sen träffade jag Lena  ( http://lenasochronjasscrapp.blogg.se/ ) och fick mitt pris.

Jag använde flera av sakerna jag fick i priset.

Stämplarna är från Tingtura "Urban".

 http://www.tingtura.se/


Jätte härliga att skapa med när man inte vill ha eller hittar mönstrade papper som passar!

Det blev en härlig Lo till slut.

Men jag har inte kommit på vad jag ska skriva i textcirkeln..

Kommer inte riktigt ihåg var det var.. 


Tyvärr är bilden lite dålig. Jag orkar inte alltid ta fram den andra blixten så att det inte blir en blixt i kortet..


Vad tycker ni??


Av Camilla - 9 mars 2009 11:07

Till tågluffe albumet:

Detta är till en tävling på

http://mimasscrapbooking.blogspot.com/


Jag gillar verkligen den här bilden för den visar hur det var på denna resan.

Det var varmt och lite jobbigt men det var även roligt och verkligen en häftig upplevelse!!


Av Camilla - 9 mars 2009 11:04

Bröllops albumet är inte färdigt.

Det är ändå roligt att ha det kvar att man kan göra lite då och då...


Denna blev en ganska enkel layout. Med vita fotomattor och lite rosa hjärtans filt dekoration. 


Presentation

Omröstning

Vad tycker Du?
 Ja
 Nej
 Kanske
 Vet inte

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards